SO
- Startpagina SO
- Structuur SO
- 1e graad SO
- 3e graad SO
- 7e jaren
- Scholenzoeker SO
- Scholen en infomomenten
- Duaal leren
- Leren & werken
- OKAN
- Zoek studierichting
- Zoeken via studiedomeinen
- Zoeken via finaliteiten
- Zoeken via studiegebied
- Zoeken via belangstelling
- Studierendement
- Examencommissie SO
- -18j + buiten Vlaanderen
- Internaten
- Rapport schoolverlaters VDAB
- Privé-scholen
- Info voor schoolverlaters
- Keuzerooster
- Filmpjes
- Doorlichtingsverslagen
BuSO
Edelsteenzetter - Syntra leertijd
Opleiding "Edelsteenzetter"
Diamant, robijn, saffier, amethist, opaal, topaas, smaragd, toermalijn: het zijn enkele van de meest bekende edelstenen, maar er zijn er nog veel meer.
Het zijn allemaal mineralen of gesteenten die doorgaans niet alleen erg duurzaam en behoorlijk zeldzaam zijn, maar ook nog eens buitengewoon mooi.
Als edelsteenzetter zet je edelstenen, halfedelstenen of parels vast in juwelen.
Meestal gaat het om draagbare sieraden als ringen, broches, armbanden of halskettingen van goud, zilver of een ander edelmetaal.
Je werkt als werknemer of zelfstandige in een atelier met speciale machines, handgereedschappen en producten, vaak in opdracht van een edelsmid, juwelier of juwelenontwerper.
Materiaalkennis, een buitengewoon goed ontwikkelde fijne motoriek, een uitstekende oog-handcoördinatie en het vermogen om gedurende lange tijd uiterst geconcentreerd te werken, zijn onontbeerlijk.
Je levert uitsluitend gloednieuwe juwelen af of vervangt verloren, beschadigde of dof geworden stenen en parels van oude of antieke juwelen.
De opleiding loopt over een periode van 3 jaar.
Voor deze duale opleiding kan de school een aanloopfase organiseren.
Tijdens de aanloopfase word je voorbereid op de instap in duaal leren.
Er wordt een individueel traject voor jou uitgewerkt. Duur en inhoud van de aanloopfase liggen niet vast.
De aanloopfase kan je maar volgen als je van de klassenraad, na screening, het bindend advies: ‘Aanloopfase’ hebt gekregen. Meer info op school.
Mogelijke beroepen
Hier een overzicht van beroepen die mogelijk zijn na deze opleiding. Enkel beroepen uit de beroependatabase van Onderwijskiezer zijn vermeld. Er kunnen dus steeds nog andere mogelijkheden zijn. Klik op een beroep voor meer informatie.
Edelsteenzetter - Syntra leertijd |
|
Deze opleiding wordt momenteel nergens ingericht! |
Opleiding "Edelsteenzetter"
Diamant, robijn, saffier, amethist, opaal, topaas, smaragd, toermalijn: het zijn enkele van de meest bekende edelstenen, maar er zijn er nog veel meer.
Het zijn allemaal mineralen of gesteenten die doorgaans niet alleen erg duurzaam en behoorlijk zeldzaam zijn, maar ook nog eens buitengewoon mooi.
Als edelsteenzetter zet je edelstenen, halfedelstenen of parels vast in juwelen.
Meestal gaat het om draagbare sieraden als ringen, broches, armbanden of halskettingen van goud, zilver of een ander edelmetaal.
Je werkt als werknemer of zelfstandige in een atelier met speciale machines, handgereedschappen en producten, vaak in opdracht van een edelsmid, juwelier of juwelenontwerper.
Materiaalkennis, een buitengewoon goed ontwikkelde fijne motoriek, een uitstekende oog-handcoördinatie en het vermogen om gedurende lange tijd uiterst geconcentreerd te werken, zijn onontbeerlijk.
Je levert uitsluitend gloednieuwe juwelen af of vervangt verloren, beschadigde of dof geworden stenen en parels van oude of antieke juwelen.
De opleiding loopt over een periode van 3 jaar.
Voor deze duale opleiding kan de school een aanloopfase organiseren.
Tijdens de aanloopfase word je voorbereid op de instap in duaal leren.
Er wordt een individueel traject voor jou uitgewerkt. Duur en inhoud van de aanloopfase liggen niet vast.
De aanloopfase kan je maar volgen als je van de klassenraad, na screening, het bindend advies: ‘Aanloopfase’ hebt gekregen. Meer info op school.
Mogelijke beroepen
Hier een overzicht van beroepen die mogelijk zijn na deze opleiding. Enkel beroepen uit de beroependatabase van Onderwijskiezer zijn vermeld. Er kunnen dus steeds nog andere mogelijkheden zijn. Klik op een beroep voor meer informatie.