
Marketing- en communicatiesupport : Communicatiesupport - Graduaatsopleiding
Deze opleiding bereidt je voor op een functie in de marketing- of communicatiewereld, als communicatie- of marketingmedewerker. Je verdiept je in verschillende rollen die je in deze functie kan opnemen: communicator, dienstondersteuner, organisator of kwaliteitsbewaker.
In deze opleiding leer je onder andere:
- Basisprincipes marketing en communicatie toepassen. - Inzicht verwerven in marketing- en communicatiestrategieën en -acties.
- Mondeling en schriftelijk communiceren in verschillende stijlen, rekening houdend met diverse doelgroepen en aan de hand van allerhande media.
- Sociale media op een businessgerichte en succesvolle manier inzetten
- Visuele content opmaken: flyers, posters, brochures.
- Managen van projecten en events.
- Essentiële administratieve vaardigheden. Vlot met de Office-pakketten werken is hierbij een must.
- Het businessgericht inzetten van Google.
- Een website en webshop bouwen. - Commerciële skills toepassen
De praktijk wordt voorzien via praktijkprojecten en vooral door werkplekleren. Reken in het totaal van de opleiding op ongeveer 30% leren in de praktijk. Dit werkplekleren gebeurt onder andere in communicatie- en marketingafdelingen van organisaties.
Sommige hogescholen sluiten deze opleiding af met een graduaatsproef.
Iets voor jou?
Je wil ondersteuning bieden bij uitdagende marketing- en communicatieprojecten.
Je houdt van online en offline communiceren in de vorm van tekst, foto, video, GIF’s en stories.
Je hebt wel wat gevoel voor taal, wat aanleg voor communicatie en wat grafisch of digitaal talent.
Er is geen specifieke vooropleiding nodig.
Studiepunten
120

Marketing- en communicatiesupport : Communicatiesupport - Graduaatsopleiding |
- Beschrijving
- Toelating
- Situering
- Attest
- Wat na?
- Flexibel?
- Instellingen
- Beroepen
- Links
- Studie-
rendement
Algemene info
Deze opleiding bereidt je voor op een functie in de marketing- of communicatiewereld, als communicatie- of marketingmedewerker. Je verdiept je in verschillende rollen die je in deze functie kan opnemen: communicator, dienstondersteuner, organisator of kwaliteitsbewaker.
In deze opleiding leer je onder andere:
- Basisprincipes marketing en communicatie toepassen. - Inzicht verwerven in marketing- en communicatiestrategieën en -acties.
- Mondeling en schriftelijk communiceren in verschillende stijlen, rekening houdend met diverse doelgroepen en aan de hand van allerhande media.
- Sociale media op een businessgerichte en succesvolle manier inzetten
- Visuele content opmaken: flyers, posters, brochures.
- Managen van projecten en events.
- Essentiële administratieve vaardigheden. Vlot met de Office-pakketten werken is hierbij een must.
- Het businessgericht inzetten van Google.
- Een website en webshop bouwen. - Commerciële skills toepassen
De praktijk wordt voorzien via praktijkprojecten en vooral door werkplekleren. Reken in het totaal van de opleiding op ongeveer 30% leren in de praktijk. Dit werkplekleren gebeurt onder andere in communicatie- en marketingafdelingen van organisaties.
Sommige hogescholen sluiten deze opleiding af met een graduaatsproef.
Iets voor jou?
Je wil ondersteuning bieden bij uitdagende marketing- en communicatieprojecten.
Je houdt van online en offline communiceren in de vorm van tekst, foto, video, GIF’s en stories.
Je hebt wel wat gevoel voor taal, wat aanleg voor communicatie en wat grafisch of digitaal talent.
Er is geen specifieke vooropleiding nodig.
Studiepunten
120
Instellingen:
Gegevens bijgewerkt tot 05-02-2025 |

Marketing- en communicatiesupport : Communicatiesupport - Graduaatsopleiding |
- Beschrijving
- Toelating
- Situering
- Attest
- Wat na?
- Flexibel?
- Instellingen
- Beroepen
- Links
- Studie-
rendement
Algemene info
Deze opleiding bereidt je voor op een functie in de marketing- of communicatiewereld, als communicatie- of marketingmedewerker. Je verdiept je in verschillende rollen die je in deze functie kan opnemen: communicator, dienstondersteuner, organisator of kwaliteitsbewaker.
In deze opleiding leer je onder andere:
- Basisprincipes marketing en communicatie toepassen. - Inzicht verwerven in marketing- en communicatiestrategieën en -acties.
- Mondeling en schriftelijk communiceren in verschillende stijlen, rekening houdend met diverse doelgroepen en aan de hand van allerhande media.
- Sociale media op een businessgerichte en succesvolle manier inzetten
- Visuele content opmaken: flyers, posters, brochures.
- Managen van projecten en events.
- Essentiële administratieve vaardigheden. Vlot met de Office-pakketten werken is hierbij een must.
- Het businessgericht inzetten van Google.
- Een website en webshop bouwen. - Commerciële skills toepassen
De praktijk wordt voorzien via praktijkprojecten en vooral door werkplekleren. Reken in het totaal van de opleiding op ongeveer 30% leren in de praktijk. Dit werkplekleren gebeurt onder andere in communicatie- en marketingafdelingen van organisaties.
Sommige hogescholen sluiten deze opleiding af met een graduaatsproef.
Iets voor jou?
Je wil ondersteuning bieden bij uitdagende marketing- en communicatieprojecten.
Je houdt van online en offline communiceren in de vorm van tekst, foto, video, GIF’s en stories.
Je hebt wel wat gevoel voor taal, wat aanleg voor communicatie en wat grafisch of digitaal talent.
Er is geen specifieke vooropleiding nodig.
Studiepunten
120
Instellingen:
Gegevens bijgewerkt tot 05-02-2025 |