

Bedrijfsmanagement : Marketing - Professionele bachelor
Het resultaat van goeie marketing is geen kwestie van geluk hebben, maar is te danken aan een succesvolle marketingplanning en de uitvoering daarvan. Dankzij deze opleiding zorg jij voor een optimale marketingmix, -planning en -aanpak.
De opleiding Bedrijfsmanagement leert je alles over de werking en organisatie van een bedrijf.
Zo staan er op jouw lessenrooster onder andere
- algemeen-economische en bedrijfseconomische vakken zoals economie, boekhouden, burgerlijk recht en handelsrecht en informatica
en
- talen zoals Nederlands, Frans, Engels – en soms zelfs een vierde taal zoals Duits of Spaans. Let op: niet elke hogeschool biedt al deze talenopties aan. Informeer je dus goed!
Afhankelijk van de hogeschool kies je al bij de start of pas na een gemeenschappelijk eerste jaar voor een afstudeerrichting.
Kies je voor de afstudeerrichting Marketing, dan krijg je inzicht in de technieken om producten, diensten en ideeën in de markt te zetten, te verkopen of te verdelen en dat te optimaliseren – op een strategische manier. Een diepgaande marketingkennis bereidt je voor op een boeiende en uitdagende marketingfunctie in binnen- of buitenland.
Zo leer je onder andere een marketingplan opstellen, een marketingbeleid plannen, implementeren en evalueren en de markt onderzoeken en analyseren. Je krijgt ook de kennis en tools aangereikt om het bedrijfsbeleid binnen een marketingcontext ondersteunen, en leer je in verschillende talen vlot communiceren met zowel leken als specialisten. De vakken op je lessenrooster? Dat zijn onder andere consumentenpsychologie, talen, copywriting, digitale marketing en marktonderzoek.
Doorheen de opleiding vormen projectwerk, stages, seminaries en een aan de praktijk gelinkt eindwerk een belangrijk deel van het programma.
En wil je naar het buitenland? Dan is er een groot aanbod aan internationale stageplekken.
Is deze opleiding iets voor jou?
Jezelf omschrijven in een woord? Strategisch. De wereld van marketing boeit je en je bent zowel schriftelijk als mondeling vlot. Een specifieke vooropleiding is niet vereist.
Studiepunten
180


Bedrijfsmanagement : Marketing - Professionele bachelor |
- Beschrijving
- Toelating
- Situering
- Andere
afst.richt. - Wat na?
- Flexibel?
- Instellingen
- Beroepen
- VDAB
- Studie-
rendement
Algemene info
Het resultaat van goeie marketing is geen kwestie van geluk hebben, maar is te danken aan een succesvolle marketingplanning en de uitvoering daarvan. Dankzij deze opleiding zorg jij voor een optimale marketingmix, -planning en -aanpak.
De opleiding Bedrijfsmanagement leert je alles over de werking en organisatie van een bedrijf.
Zo staan er op jouw lessenrooster onder andere
- algemeen-economische en bedrijfseconomische vakken zoals economie, boekhouden, burgerlijk recht en handelsrecht en informatica
en
- talen zoals Nederlands, Frans, Engels – en soms zelfs een vierde taal zoals Duits of Spaans. Let op: niet elke hogeschool biedt al deze talenopties aan. Informeer je dus goed!
Afhankelijk van de hogeschool kies je al bij de start of pas na een gemeenschappelijk eerste jaar voor een afstudeerrichting.
Kies je voor de afstudeerrichting Marketing, dan krijg je inzicht in de technieken om producten, diensten en ideeën in de markt te zetten, te verkopen of te verdelen en dat te optimaliseren – op een strategische manier. Een diepgaande marketingkennis bereidt je voor op een boeiende en uitdagende marketingfunctie in binnen- of buitenland.
Zo leer je onder andere een marketingplan opstellen, een marketingbeleid plannen, implementeren en evalueren en de markt onderzoeken en analyseren. Je krijgt ook de kennis en tools aangereikt om het bedrijfsbeleid binnen een marketingcontext ondersteunen, en leer je in verschillende talen vlot communiceren met zowel leken als specialisten. De vakken op je lessenrooster? Dat zijn onder andere consumentenpsychologie, talen, copywriting, digitale marketing en marktonderzoek.
Doorheen de opleiding vormen projectwerk, stages, seminaries en een aan de praktijk gelinkt eindwerk een belangrijk deel van het programma.
En wil je naar het buitenland? Dan is er een groot aanbod aan internationale stageplekken.
Is deze opleiding iets voor jou?
Jezelf omschrijven in een woord? Strategisch. De wereld van marketing boeit je en je bent zowel schriftelijk als mondeling vlot. Een specifieke vooropleiding is niet vereist.
Studiepunten
180
Instellingen die de opleiding organiseren met keuzetraject(en):
Onderwijskiezer ziet een keuzetraject als een essentieel deel van de opleiding, dat mede de eigenheid van die opleiding bepaalt. De onderwijsinstellingen gebruiken verschillende benamingen en /of criteria om een keuzetraject aan te duiden. Daarom kiezen we er voor om een vak of een pakket van vakken als keuzetraject te benoemen als dit minstens 6 studiepunten omvat.
Franstalig traject |
Digital marketing |
Innovation & entrepreneurship |
Sales & business development |
Creative skills |
Digital development |
Ondernemerschap |
Digital marketing |
Fashionmarketing |
Sportmarketing |
Data driven marketing |
Multimedia design |
Data & analytics |
Innovatieve marketing |
International entrepreneurship |
Sales management |
Vastgoed |
Digital marketing |
Marketing & Sales |
Marketing & technologie |
Marketingcommunicatie |
Sales |
Digital marketing |
Marketingcommunicatie |
Sales |
Digital marketing |
Marketingcommunicatie |
Sales |
Instellingen die de opleiding organiseren zonder keuzetraject(en):
Gegevens bijgewerkt tot 25-11-2022 |


Bedrijfsmanagement : Marketing - Professionele bachelor |
- Beschrijving
- Toelating
- Situering
- Andere
afst.richt. - Wat na?
- Flexibel?
- Instellingen
- Beroepen
- VDAB
- Studie-
rendement
Algemene info
Het resultaat van goeie marketing is geen kwestie van geluk hebben, maar is te danken aan een succesvolle marketingplanning en de uitvoering daarvan. Dankzij deze opleiding zorg jij voor een optimale marketingmix, -planning en -aanpak.
De opleiding Bedrijfsmanagement leert je alles over de werking en organisatie van een bedrijf.
Zo staan er op jouw lessenrooster onder andere
- algemeen-economische en bedrijfseconomische vakken zoals economie, boekhouden, burgerlijk recht en handelsrecht en informatica
en
- talen zoals Nederlands, Frans, Engels – en soms zelfs een vierde taal zoals Duits of Spaans. Let op: niet elke hogeschool biedt al deze talenopties aan. Informeer je dus goed!
Afhankelijk van de hogeschool kies je al bij de start of pas na een gemeenschappelijk eerste jaar voor een afstudeerrichting.
Kies je voor de afstudeerrichting Marketing, dan krijg je inzicht in de technieken om producten, diensten en ideeën in de markt te zetten, te verkopen of te verdelen en dat te optimaliseren – op een strategische manier. Een diepgaande marketingkennis bereidt je voor op een boeiende en uitdagende marketingfunctie in binnen- of buitenland.
Zo leer je onder andere een marketingplan opstellen, een marketingbeleid plannen, implementeren en evalueren en de markt onderzoeken en analyseren. Je krijgt ook de kennis en tools aangereikt om het bedrijfsbeleid binnen een marketingcontext ondersteunen, en leer je in verschillende talen vlot communiceren met zowel leken als specialisten. De vakken op je lessenrooster? Dat zijn onder andere consumentenpsychologie, talen, copywriting, digitale marketing en marktonderzoek.
Doorheen de opleiding vormen projectwerk, stages, seminaries en een aan de praktijk gelinkt eindwerk een belangrijk deel van het programma.
En wil je naar het buitenland? Dan is er een groot aanbod aan internationale stageplekken.
Is deze opleiding iets voor jou?
Jezelf omschrijven in een woord? Strategisch. De wereld van marketing boeit je en je bent zowel schriftelijk als mondeling vlot. Een specifieke vooropleiding is niet vereist.
Studiepunten
180
Instellingen die de opleiding organiseren met keuzetraject(en):
Onderwijskiezer ziet een keuzetraject als een essentieel deel van de opleiding, dat mede de eigenheid van die opleiding bepaalt. De onderwijsinstellingen gebruiken verschillende benamingen en /of criteria om een keuzetraject aan te duiden. Daarom kiezen we er voor om een vak of een pakket van vakken als keuzetraject te benoemen als dit minstens 6 studiepunten omvat.
Franstalig traject |
Digital marketing |
Innovation & entrepreneurship |
Sales & business development |
Creative skills |
Digital development |
Ondernemerschap |
Digital marketing |
Fashionmarketing |
Sportmarketing |
Data driven marketing |
Multimedia design |
Data & analytics |
Innovatieve marketing |
International entrepreneurship |
Sales management |
Vastgoed |
Digital marketing |
Marketing & Sales |
Marketing & technologie |
Marketingcommunicatie |
Sales |
Digital marketing |
Marketingcommunicatie |
Sales |
Digital marketing |
Marketingcommunicatie |
Sales |
Instellingen die de opleiding organiseren zonder keuzetraject(en):
Gegevens bijgewerkt tot 25-11-2022 |