Volwassenen

Contactcentermedewerker
Beschrijving
De opleiding contactcentermedewerker heeft als doel contactcentermedewerkers op te leiden die kunnen instaan voor de klantenondersteuning en opvolging in een niet-(technisch) gespecialiseerde context.
Dit impliceert :
- zowel het geven van advies en informatie op vraag van de klant,
- het opnemen van bestellingen en het antwoorden op klachten,
- alsook het zelf contact opnemen met (potentiële) klanten in functie van een enquête- of verkoopactiviteit.
De contactcentermedewerker krijgt te maken met (al dan niet doorgedreven) vormen van telefoon-computerintegratie.
In de opleiding Contactcentermedewerker leert de cursist volgens afgesproken procedures:
- met contactcenterapparatuur werken
- contactcenterapparatuur simultaan gebruiken
- klantgericht communiceren
- telefonisch informatie geven en inwinnen
- een verkoopgesprek voeren
- een advies- en servicegesprek voeren
- antwoorden op klachten
- een klantencontact administratief afhandelen
- rapporteren over problemen of procedures
- product- en bedrijfskennis verwerven.
Situering
Studiegebied | Logistiek en verkoop |
Diplomagericht | Ja |
Studieomvang | 440 lestijden |
Sanctie
De opleiding leidt na 44O lestijden tot het certificaat CONTACTCENTERMEDEWERKER.
Instellingen
Centrum voor Volwassenenonderwijs Kisp
Holstraat 95 9000 Gent
09 216 84 84![]()
![]()
GO! Centrum voor Volwassenenonderwijs Antwerpen
Distelvinklaan 22 2660 Antwerpen
03 376 12 00![]()
![]()
GO! Centrum voor volwassenenonderwijs Scala
Hugo Verrieststraat 68 8800 Roeselare
05 625 47 13![]()
![]()
Centrum voor Volwassenenonderwijs Leren Beleven Creëren
Sudermanstraat 5 2000 Antwerpen
03 375 68 58![]()
![]()
Centrum voor Volwassenenonderwijs Cursa
Halmstraat 12 3600 Genk
08 984 99 03![]()
![]()
Beroepen
Linken
Callcenter inbound-outbound (m/v/x) - Beroepsprofiel Competent
Contactcentermedewerker - Opleidingsprofiel SecVO

Contactcentermedewerker |
Beschrijving
De opleiding contactcentermedewerker heeft als doel contactcentermedewerkers op te leiden die kunnen instaan voor de klantenondersteuning en opvolging in een niet-(technisch) gespecialiseerde context.
Dit impliceert :
- zowel het geven van advies en informatie op vraag van de klant,
- het opnemen van bestellingen en het antwoorden op klachten,
- alsook het zelf contact opnemen met (potentiële) klanten in functie van een enquête- of verkoopactiviteit.
De contactcentermedewerker krijgt te maken met (al dan niet doorgedreven) vormen van telefoon-computerintegratie.
In de opleiding Contactcentermedewerker leert de cursist volgens afgesproken procedures:
- met contactcenterapparatuur werken
- contactcenterapparatuur simultaan gebruiken
- klantgericht communiceren
- telefonisch informatie geven en inwinnen
- een verkoopgesprek voeren
- een advies- en servicegesprek voeren
- antwoorden op klachten
- een klantencontact administratief afhandelen
- rapporteren over problemen of procedures
- product- en bedrijfskennis verwerven.
Situering
Studiegebied | Logistiek en verkoop |
Diplomagericht | Ja |
Studieomvang | 440 lestijden |
Sanctie
De opleiding leidt na 44O lestijden tot het certificaat CONTACTCENTERMEDEWERKER.
Instellingen
Centrum voor Volwassenenonderwijs Kisp
Holstraat 95 9000 Gent
09 216 84 84![]()
![]()
GO! Centrum voor Volwassenenonderwijs Antwerpen
Distelvinklaan 22 2660 Antwerpen
03 376 12 00![]()
![]()
GO! Centrum voor volwassenenonderwijs Scala
Hugo Verrieststraat 68 8800 Roeselare
05 625 47 13![]()
![]()
Centrum voor Volwassenenonderwijs Leren Beleven Creëren
Sudermanstraat 5 2000 Antwerpen
03 375 68 58![]()
![]()
Centrum voor Volwassenenonderwijs Cursa
Halmstraat 12 3600 Genk
08 984 99 03![]()
![]()
Linken
Callcenter inbound-outbound (m/v/x) - Beroepsprofiel Competent
Contactcentermedewerker - Opleidingsprofiel SecVO