

Educatieve masteropleiding Talen - Master
Deze nieuwe masteropleiding combineert een opleiding tot leraar met een inhoudelijke masteropleiding in het studiegebied taal- en letterkunde of het studiegebied toegepaste taalkunde.
De opleiding behoort tot 2 studiegebieden, namelijk taal- en letterkunde + studiegebied toegepaste taalkunde.
Ze bestaat uit 60 studiepunten leraarschap, waarvan je altijd 30 studiepunten aan praktijk besteedt.
Naast het overbrengen van inhouden en/of vaardigheden is de leraar ook de eerste leerlingbegeleider.
Hiervoor moet hij zich kunnen inleven in de leefwereld van jongeren en moet hij bekwaam zijn de soms wat moeilijke drempels, die jongeren in hun puberteit instellen, te omzeilen.
Er is dus, naast de pedagogische en vakgebonden onderlegdheid, zeker nood aan vlotte communicatievaardigheden, zowel met jongeren, ouders als collega’s.
Leraar zijn is dus meer dan alleen maar het overbrengen van vakinhouden.
De hedendaagse leraar is een lid van het hele schoolteam en is dus bereid tot samenwerking met collega’s en externe instanties.
De overige studiepunten besteed je aan vakken van de domeinmaster. (= domeincomponent)
Studiepunten
120


Educatieve masteropleiding Talen - Master |
Algemene info
Deze nieuwe masteropleiding combineert een opleiding tot leraar met een inhoudelijke masteropleiding in het studiegebied taal- en letterkunde of het studiegebied toegepaste taalkunde.
De opleiding behoort tot 2 studiegebieden, namelijk taal- en letterkunde + studiegebied toegepaste taalkunde.
Ze bestaat uit 60 studiepunten leraarschap, waarvan je altijd 30 studiepunten aan praktijk besteedt.
Naast het overbrengen van inhouden en/of vaardigheden is de leraar ook de eerste leerlingbegeleider.
Hiervoor moet hij zich kunnen inleven in de leefwereld van jongeren en moet hij bekwaam zijn de soms wat moeilijke drempels, die jongeren in hun puberteit instellen, te omzeilen.
Er is dus, naast de pedagogische en vakgebonden onderlegdheid, zeker nood aan vlotte communicatievaardigheden, zowel met jongeren, ouders als collega’s.
Leraar zijn is dus meer dan alleen maar het overbrengen van vakinhouden.
De hedendaagse leraar is een lid van het hele schoolteam en is dus bereid tot samenwerking met collega’s en externe instanties.
De overige studiepunten besteed je aan vakken van de domeinmaster. (= domeincomponent)
Studiepunten
120
Gegevens bijgewerkt tot 29-01-2024 |


Educatieve masteropleiding Talen - Master |
Algemene info
Deze nieuwe masteropleiding combineert een opleiding tot leraar met een inhoudelijke masteropleiding in het studiegebied taal- en letterkunde of het studiegebied toegepaste taalkunde.
De opleiding behoort tot 2 studiegebieden, namelijk taal- en letterkunde + studiegebied toegepaste taalkunde.
Ze bestaat uit 60 studiepunten leraarschap, waarvan je altijd 30 studiepunten aan praktijk besteedt.
Naast het overbrengen van inhouden en/of vaardigheden is de leraar ook de eerste leerlingbegeleider.
Hiervoor moet hij zich kunnen inleven in de leefwereld van jongeren en moet hij bekwaam zijn de soms wat moeilijke drempels, die jongeren in hun puberteit instellen, te omzeilen.
Er is dus, naast de pedagogische en vakgebonden onderlegdheid, zeker nood aan vlotte communicatievaardigheden, zowel met jongeren, ouders als collega’s.
Leraar zijn is dus meer dan alleen maar het overbrengen van vakinhouden.
De hedendaagse leraar is een lid van het hele schoolteam en is dus bereid tot samenwerking met collega’s en externe instanties.
De overige studiepunten besteed je aan vakken van de domeinmaster. (= domeincomponent)
Studiepunten
120
Gegevens bijgewerkt tot 29-01-2024 |